Провайдер — хто він та навіщо потрібний
Кілька років тому Ілон Маск пообіцяв, що запустить на орбіту систему супутників задля забезпечення всього населення Землі дешевим інтернетом. Колись цей день, мабуть, настане, але аж поки ексцентричний мільярдер не виконав свою обіцянку, доступ до інтернет-мережі доводиться купувати. І провайдера, на жаль, не можна просто взяти на полиці в супермаркеті, а наступного тижня прийти за іншим. З фірмою, яка протягне у ваш будинок оптоволоконний кабель, налаштує обладнання і забезпечить виходом в інтернет, укладають довгостроковий договір. Зміна провайдера іноді тягне за собою заміну устаткування, а інколи й кабелю. Перспектива надовго залишитися без інтернету примушує багатьох з нас роками залишатися у полоні незручного контракту. Тож і виходить, що виграє той, хто заздалегідь витратив час на вибір оптимального провайдера та тарифу: він і гроші зберігає, й нерви.
Вибір із розплющеними очима
Звичайно, найпростіше — це подзвонити по номеру, що вказаний на красивому рекламному банері (або на листівці з поштової скриньки) і залишити заявку на підключення. Але що робити, якщо банерів — більше одного? Або ви подзвонили, а на тому кінці ввічливо запитують, який з десятка тарифів вас зацікавив? На щастя, існують об'єктивні критерії вибору.
Геолокация і покриття
Найпростіший критерій та найочевидніший. Нажаль, багато провайдерів працюють локально — в певному регіоні або навіть окремому районі міста. Навіть великі компанії не можуть одразу охопити мережею весь мегаполіс. Починають вони, як правило, з густонаселених спальних районів, тому не варто дивуватися, якщо заявку з приватного сектора оператор з рекламою, що висить по всьому місту, не прийме. Це стосується і центральних вулиць багатьох історичних міст — там складно прокладати кабель, і в двох кроках від “червоної лінії” перелік провайдерів може виявитися біднішим, ніж на недавно збудованому житловому масиві. Людям, що живуть за містом в маленьких населених пунктах, часто доводиться обходитися безпровідним інтернетом. Критерій геолокації тут є не менш важливим — якість зв'язку в різних операторів може сильно залежати від вашого місця проживання. Врахуйте це, вибираючи, у кого купувати гігабайти.
Швидкість
За останніх 10 років Інтернет став “важче” у декілька разів. Завантаження повної версії веб-сторінки сьогодні “з'їдає” близько 5 мегабайт трафіку. Ось порівняйте: в 2014 році цей об'єм становив лише 1,6 мб. Відповідно, зросли й вимоги до швидкості передачі та отримання даних. Не дивно, що всі провайдери навперебій пропонують тарифні плани з швидкостями, від яких захоплює дух. Насправді ж, якщо ви шукаєте провайдера для рідної оселі, а не для цілого гуртожитку гіків або офісу IT-фірми, різниці між швидкістю в 100 і 1000 мб/с ви й не відчуєте. Ось декілька цифр і фактів, які дозволять вірно обрати тариф:
Стабільність роботи
Критерій, важливість якого складно переоцінити. Для тих з нас, хто працює з дому, надійність роботи провайдера і швидкість усунення неполадок важливі не менш, ніж швидке завантаження сайтів. Основний спосіб це перевірити — пошук відгуків про провайдера на міських форумах і коментарів в його аккаунтах в соцмережах.
Рівень сервісу
Тут є два важливі аспекти: якість техпідтримки і зручність користування особистим кабінетом. Про роботу техпідтримки ви дещо дізнаєтеся, якщо захочете подзвонити та розпитати про тарифи або спробуєте зробити це через сайт провайдера. Відповідають швидко, спілкування залишає приємне враження, а після розмови не виникає відчуття, що все стало лише складніше? Є шанс, що і технічні проблеми вирішуватимуть оперативно, а не “коли-небудь”. Приклад особистого кабінету часто є на тому ж сайті. Втім, зараз багато провайдерів запроваджують чат-ботів для Телеграм і Вайбера, тому потреба в особистому кабінеті потрохи сходить нанівець.
Відгуки і рекомендації
На них варто звернути увагу відразу після того, як ви переконаєтеся в доступності підключення за вашою адресою. Про періодичність аварій і швидкість їх усунення, про підводні камені тарифів, про все добре і все погане сьогодні найпростіше довідатися з коментарів в Інстаграм і Фейсбук.
Вартість та акції
У районах, де щільність населення висока і провайдерів декілька, вони зазвичай борються за клієнтів, пропонуючи або вигідні тарифи, або цікаві акції. Завжди є сенс порівняти ціни схожих пакетів. Головне, робити це уважно і враховувати вартість після завершення акційного періоду та вартість викупу обладнання в разі розірвання контракту.
Пакети послуг
Багато провайдерів, окрім Інтернету, пропонують ще й доступ до кабельного телебачення, IPTV (яке більш зручне, але потребує додаткового обладнання) або Смарт ТВ. Якщо вам потрібний не лише доступ до мережі, але й вибір телеканалів для вечірнього перегляду, доведеться шукати постачальника з відповідним тарифом. В свою чергу, мобільні оператори пропонують об'єднати тариф на інтернет із тарифами на мобільний зв`язок.
Вибір провайдера на сервісі Multitest
Почнемо з гарної новини: це швидко. Весь збір даних можна доручити Multitest.ua. Алгоритм сервісу знайде багатьох провайдерів, до яких ви можете підключитися, залишиться лише вибрати. Друга гарна новина: це дуже просто. Вам потрібно:
Третя хороша новина: для користувачів сервіс не коштує ані копійки.
Нові сервіси — економія часу
Ринок інтернету-послуг України не страждає від браку учасників. Але, щоб залишитися “в плюсі”, потрібно витратити якусь кількість зусиль на вивчення всіх пропозицій. На щастя, є сервіси, які зробили цей процес простим і зручним. Головне — чітко розуміти, чого саме ви хочете від провайдера, з чим готові миритися і скільки платити. І все буде онлайн.
Подивіться які провайдери
є у вашому будинку
Поки що немає нічого ;(